Verlengde schooldag

Na de herfstvakantie gaat een gezamenlijke pilot “Verlengde Schooldag” van Lichtenbeek en Esdoorn van start.
Wat is een verlengde schooldag? Dat houdt in dat één of meer schooldagen per week met één of enkele uren verlengd wordt voor extra onderwijstijd. Vaak is het doel van de verlengde schooldag het verlengen van de effectieve leertijd. Wij kiezen voor een verrijking op het gebied van: kunst & cultuur, sport & bewegen, techniek & natuur. Daarnaast zijn wij van mening dat het aanbod èn de samenstelling van de groep (Esdoorn/Lichtenbeek) bijdraagt aan de taalontwikkeling en de sociaal emotionele ontwikkeling.
Een samengestelde groep van maximaal 20 leerlingen blijft 8 dinsdagen tot 16.30u op school. Het gaat om de dinsdagen tussen de herfst- en kerstvakantie. Zij krijgen van 14.30-16.30u een programma aangeboden. Dit programma wordt verzorgd door externe partners en begeleid door Annemieke van der Kaa èn een collega vanuit de betrokken teams.
We starten met de groepen 3/4 en de Vlinders. Hun programma bestaat uit Sport en Bewegen. Na de kerstvakantie volgen de groepen 5/6 en de Libellen. Hun programma bestaat uit een Kunst en Cultuur aanbod.
Deelname is op uitnodiging van de leerkracht en voor alle deelnemers gratis. Het is een pilot, dus er wordt goed geëvalueerd en bijgesteld waar nodig. Wij houden u op de hoogte.

• schooldag